Waterval vol kerst - Reisverslag uit Niagara, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Waterval vol kerst - Reisverslag uit Niagara, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Waterval vol kerst

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

10 Oktober 2023 | Canada, Niagara

Na een goed ontbijt met eieren en pannenkoekjes, zijn we weer op pad gegaan. Lekker rustig aan, want we hebben geen lange rit te maken. We gaan naar Niagara on the Lake. Een authentiek plaatsje aan het einde van de Niagara. Wij werden er heel enthousiast van, vooral Daniëlle en Aartje. Want de eerste kerstwinkel was een feit. Als een kind in de snoepwinkel liepen ze erdoor heen. Wat een heerlijk sfeertje.[e-1f47c][e-1f385] Vol verwondering de winkel rond. De winkelstraat was vol kleine leuke winkeltjes. Zo ook de Maple Leaf Fudge. Een winkeltje waar verse fudge gemaakt wordt. Als we daar naar binnen gaan, zijn we heel verbaasd over de potten met Hollandse dropsoorten. Toen we vroegen of we daar een foto van mochten maken, en uitlegde waarom, vertelde de man ineens dat hij de eigenaar was. En vervolgens dat hij als 4 jarig mannetje vanuit Nederland naar Canada is verhuisd. Hij vertelde dat we de fudge konden vergelijken met onze borstplaat. De beste man kwam uit Arnhem. Heel bijzonder was het dat we eigenlijk waar we deze vakantie ook geweest zijn, altijd wel iemand tegen het lijf zijn gelopen die op een of andere manier een link had met Nederland. We zijn daarna eerst even terug geweest naar de Falls, omdat het nu droog is en het zonnetje schijnt. Aartje wilde graag wat verder op bij de oude centrale kijken. Je kijkt daar vanaf de achterkant op de waterval. Toch weer een hele andere bijzondere ervaring. Prachtig om te zien. Er ligt een vergaand schip wat ze niet weg hebben kunnen krijgen. Dit ligt er al 105 jaar. Gek om te zien. Daarna toch weer terug naar de watervallen. Geparkeerd waar we gisteren ook hebben gestaan en eerst even wat gegeten bij Rajdhani, een Tandori restaurant. Heerlijk van alles geprobeerd. Wat was dat ontzettend smaakvol. Daarna weer naar de watervallen. Op een gegeven moment stond de zon zo dat er regenbogen verschenen in de Amerikaanse waterval. Prachtig om te zien. Naar mate de dag vorderde werd de lucht steeds mooier, wonderbaarlijke kleuren. Theo en Peter zijn ook nog het reuzenrad in geweest. Een fantastische ervaring volgens de mannen.

Op het eind toch maar wat wezen eten in het gekkenhuis van drukte. Na even gekeken te hebben waar we zullen gaan zitten zijn we terecht gekomen in de Niagara Brewery. De plaatselijke brouwerij waar de mannen een heerlijk biertje hebben gedronken. Omdat we s'middags al zo lekker hadden gegeten, hebben we allemaal wat kleins besteld. De dames kippenvleugeltjes en de mannen een broodje met heuse gehaktballen. Een echte traktatie dus. Morgen na het ontbijt gaan we richting Chatham, waar we de familie van Daniëlle gaan ontmoeten. een heel fijn vooruitzicht.

oh ja, even vergeten, Aartje wilde graag deze gegevens er bij hebben. Een weetje datje.....

Weet je dat er 280.000 liter water per seconde naar beneden komt

Weet je dat de rivier boven de waterval 3 meter diep is

Weet je dat de lengte van de waterval 53 meter is

Weet je dat onder de waterval de diepte van het water 56 meter is

Weet je dat dat zo ontzettend ontzettend indrukwekkende weetjes zijn.

• 10 Oktober 2023 - 06:05

Debora :

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Geniet elke dag van jullie verslag. Maak samen nog veel mooie herinneringen.

• 10 Oktober 2023 - 06:30

Jan En Conny:

Wat geweldig om dit mee te maken, maar ook zeker om dit te lezen. Dank jullie wel, op deze mannier zijn wij er ook een beetje bij .......Dikke knuffel

• 10 Oktober 2023 - 06:55

Angelique :

Wat maken jullie er elke keer weer geweldig mooie en leuke verhalen van! Elke ochtend is het eerste wat wij doen de mail checken of er nieuws is uit Canada.

Genieten!

wauw de regenboog roepen de meiden hier!

En een mooie foto van Opa en Oma.

Liefs van ons

• 10 Oktober 2023 - 09:31

Sijnie:

Wat indrukwekkend! [e-1f929]Om stil van te worden! [e-1f308]Prachtig!

Leuk die weetjes!

• 10 Oktober 2023 - 17:38

Jacomien:

Tjonge wat doen jullie een hoop indrukken op, alweer zo'n mooie dag!

• 10 Oktober 2023 - 18:05

Joke En Dick:

Het blijft indrukwekkend die Niagara Watervallen, en nu met opsomming van de "weetjes" leuk hoor en dan het Hollandse dorp is toch bijzonder om die daar tegen te komen lekker smullen. Nou luitjes geniet er nog even van!!!

Groeten van ons.

• 10 Oktober 2023 - 20:08

Rob:

Geweldige herinneringen maken,geniet ervan zooooo gaaf en mooi.

Gr vanuit Meppel

• 10 Oktober 2023 - 21:24

Conrad En Mirjam:

Wat een genot om dit verhaal weer te lezen en de schitterende foto's[e-1f4f8] om te zien .

Toch is het mooier weer dan verwacht nu, wat een kadootje weer [e-2757]️

Na de waterval gisteren in volle kleuren te zien van de verlichting was het vandaag de hand van god die hem deed kleuren, schitterend gezicht die regenboog [e-1f308]

Het was al met al zo te zien en te lezen weer een fantastische dag .[e-1f603]

En wat een leuke weetjes over de waterval [e-1f609]

Veel liefs conrad en mirjam [e-1f48b]

• 11 Oktober 2023 - 09:22

Ena:

Ha Aartje en Theo, mijn 1e reactie was niet doorgekomen. Nu poging 2.

Wat een indrukwekkende foto 's. Prachtig. Geniet van jullie reis.

• 11 Oktober 2023 - 20:11

Marco En Kids:

WAUW wat een bizar mooie foto's en wat een super ervaring, daar worden we hier echt jaloers op. De foto van jullie samen pap en mam [e-1f60d] [e-1f496] echt super mooi!!

geniet nog van de laatste dagen daar het zal wel voorbij gevlogen zijn..

tot snel. XXX van ons.

• 11 Oktober 2023 - 21:20

Margo:

Jingle Bell…. en dat in oktober. Jullie komen weer van alles tegen en voor het thuisfront nog allemaal weetjes, weer wat geleerd. Jullie maken een fantastische reis hoor. Geniet ervan. Groetjes Margo