Gaarkeuken - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Gaarkeuken - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Gaarkeuken

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

14 Oktober 2023 | Canada, Chatham-Kent

We hebben vanochtend weer goed ontbeten bij Tasty. Zo lekker die ontbijten daar. De dames blijken zussen te zijn. En ze vertelde dat er nog een zuster in het restaurantje zat. Haar oudste zus. Deze dame was zo lief. Ze vertelde dat ze uit Griekenland kwam en pas was aangekomen. Ze vertelde ook dat ze 1 uit 10 was. En dat iedereen nog leeft en dat haar broer morgen zou arriveren zodat ze weer voor het eerst in een lange tijd weer samen zouden zijn. Het was echt aangrijpend wat ze allemaal vertelde. (tranentrekker voor mij[e-1f605]). Daarna boodschappen gedaan, want ja we hebben beloofd om Hachee en gehaktballen te maken. Met een wagen vol naar ome Henny. Peter en Theo gingen met Lisa mee Troy ophalen, hun kleinzoon. Hij wilde graag komen want hij moest mij knuffelen[e-1f60d].

Aartje en ik namen de keuken over bij ome Henny (SORRY[e-1f609]) Aartje ging aardappels schillen en ik de uien pellen, ongeveer een kilo of acht...... Daarna geprobeerd vlees te snijden met een bot mes. Goed voor de spierballen, maar wel gelukt. Nadat Aartje een uur aan het uien snijden was, alles gebakken. De hachee lekker laten pruttelen en iedereen kwam steeds in de keuken kijken vooral Tom, Lisa haar man. Ook Oma Aartje haar gehaktballen werden gemaakt. Ohhh we hadden zoveel, dat we voor ome Henny een hele winter voorraad hebben aangelegd. [e-1f602][e-1f602] Voordat we zijn gaan eten zijn, nog even naar een goede vriendin van Ome Henny geweest. Tante Hellen, een lieve ontdeugende dame die al de koffie klaar had. Tja dat Nederlandse bloed blijft er toch in zitten. Aartje vond het reuze gezellig met haar. ze is zo lief.

Omdat we met veel mensen gingen eten had ome Henny zijn tafel uitgeschoven. Want ook Jay de pastoor en Heidi zijn vrouw kwamen nog even langs. Ik heb ze vorig jaar ontmoet en toen Lisa vertelde dat ik kwam, wilde ze echt even gedag komen zeggen. Het zijn zulke mooie open en warme persoonlijkheden. Ik hou echt van deze mensen. Aartje en Theo zijn nog even met ome Henny naar zijn kerk geweest. Het is een prachtig klein kerkje. En echt ome Henny zijn trots.

Toen we met zijn alle aan tafel zaten was het echt waardevol en dierbaar. We hebben het super gezellig gehad en veel gelachen. Heb je weleens gezien hoeveel mensen ervoor nodig zijn om een tafel weer in elkaar terug te schuiven?? bekijk de foto's maar. Toch nog even met Lisa bij tante Hellen langs geweest, want ik had haar Hachee beloofd. Ze moest gelijke proeven. ik zal niet letterlijk herhalen wat ze zei. maar het kwam erop neer dat het heerlijk was [e-1f602][e-1f60a]

Morgen moet ik (wij allemaal) weer afscheid nemen. Ik zie er echt tegen op. Maar komt goed.

• 14 Oktober 2023 - 08:46

Sijnie:

Wat een bijzonder verhaal! Geweldig! [e-1f607]Wat fijn Daan, dat je jou familie zo heerlijk kon verwennen met hachee. Super, dat jullie jou familie weer konden ontmoeten, wat fijn. Sterkte met afscheid nemen van je familie.

Jullie hebben met z'n vieren een prachtige reis gemaakt, met een geweldig einde. Mooie dierbare herinneringen gemaakt om nog lang van na te genieten.

Lieve groetjes. [e-1f618]

• 14 Oktober 2023 - 09:27

Marco En Kids:

Wat een leuke en mooie verhalen weer, en super leuk om met zo'n grote groep gezellig een heerlijke maaltijd te nutigen, jullie hebben echt van alles meegemaakt en hele mooie dingen met elkaar mogen ervaren. En ja het zit er bijna, maar jullie hebben hele mooie herinneringen en ervaringen met elkaar beleefd en gedeeld, wat een fantastische ervaring op op terug te kijken [e-1f60d]. Genet nog even daar de laatste dag en tot snel [e-1f618].

Dikke kus van ons [e-1f48b]

• 14 Oktober 2023 - 09:32

Joke En Dick:

Hoi Peter, Daan Aartje en Theo,

Idyllisch zo familie bijeenkomst, leuk hoor en nu afscheid nemen, en niet alleen van de familie maar ook van de reis in Canada, jullie komen terug met een rugzak vol herinneringen en bijzondere momenten, wij wensen jullie een goede terugreis met een goede vlucht.

• 14 Oktober 2023 - 10:13

Margo :

[e-1f923][e-1f923][e-1f923] wat fantastisch om zo met je familie hachee te eten, wat zullen de Canadezen gesmuld hebben. Een mooie reünie voor het vertrek naar huis. Straks thuis de reis nogmaals beleven door middel van het maken van een album. Genieten dus! Ik wens jullie na deze onvergetelijke rondreis een goede thuisreis. Tot gauw[e-1f44d]

• 14 Oktober 2023 - 11:49

Kuhlies:

Leuk hoor en geweldig om te lezen maar eigenlijk kijken de kids alleen maar uit naar maandag want dan zijn Opa [e-38] Oma er weer.

ze zien ze pas woensdag maar dat vertel ik ze maar niet.

wel wilde ze ook meteen oma’s gehaktballen met prakkie bloemkool, dus……..

Geniet van de laatste dag

Veel liefs van ons

• 14 Oktober 2023 - 14:33

Jeroen En Carmen:

Nog even genieten van de laatste momenten met elkaar! Het is volgens ons echt een super reis geweest!!

Tot maandag[e-2764]️

• 14 Oktober 2023 - 19:22

Rens En Cora:

Dank jullie wel,voor de mooie reisverslagen, leuk dat wij met jullie mee konden genieten van alle belevenissen! Goede reis naar huis, wat een mooie herinneringen nemen jullie mee! Wat zal het straks weer fijn zijn om alle andere dierbaren weer te zien. Maar ook weer stil na zo´n 3 weken met elkaar optrekken. Lieve groetjes uit Gouda

• 14 Oktober 2023 - 21:37

Esmee Huijzer :

Ziet er heerlijk uit die hachee!

En wat een leuke en mooie dingen hebben jullie allemaal gezien en mogen meemaken daar!!

Geniet nog even en hele goeie reis terug morgen![e-1f618][e-1f618]

• 14 Oktober 2023 - 21:57

Elly:

Dank je wel voor jullie mooie reisverslagen!

Was steeds weer leuk om te genieten van jullie belevenissen!

Wat een mooie laatste dag zeg! Met zoveel mensen genieten van de heerlijk hachee!

Maar ook jammer om afscheid te nemen van zulke lieve mensen! Sterkte hoor!

Voor morgen een goede vlucht en een behouden thuiskomst!

Lieve groet Elly