Rondje Chatham, Buxton en Eiriau - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Rondje Chatham, Buxton en Eiriau - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Rondje Chatham, Buxton en Eiriau

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

12 Oktober 2023 | Canada, Chatham-Kent

Gisteravond hebben Peter en ik afgesloten bij ome Henny en Lisa. Even een paar uurtjes Qualitytime. Ome Henny opperde om vanochtend mee te gaan ontbijten. En wel op de Golfclub. Dit zijn zijn directe achterburen. Ik heb vorig jaar moeten bukken gezien er een bal te ver werd geslagen[e-1f605] Het ontbijt was echt heerlijk. Aartje had french toast met appel en kaneel, nou dat was me toch een maaltijd. Niet normaal. De anderen hadden heerlijke eiergerechten. Eerst zijn we langs een kringloopwinkel geweest. Deze is van de kerken hier uit en gezien Aartje er ook werkt was het voor haar een hele leuke om naartoe te gaan.

Toen we daar klaar waren zijn we even rustig aan richting Buxton gereden. Ik heb dat vorig jaar gezien en vond echt dat ik ze dat moest laten zien. Het is een plaats waar de eerste vrije slaven naartoe werden gebracht door dhr King. Een dominee die ze echt in veiligheid heeft gebracht. We waren er allemaal weer helemaal stil van. De bunkerbedjes op de boot waar ze mee naar Canada en America kwamen zijn 2 meter lang en 60 cm hoog en daar zaten ze met 7 mensen op. En werd er eentje ziek dan werden ze allemaal aan elkaar vastgemaakt van de boot gegooid. Want ze waren per persoon voor 200 dollar verzekerd. Dus het maakte echt niet uit. Het besef wat er toen gebeurd is is echt overweldigend. Iedereen was er echt stil van. En moesten even slikken. Denk dat de foto's voor zich spreken. Verder zijn we ook langs Eiriau gereden. een klein plaatsje aan Lake Erie. Een meer maar zo groot dat je de overkant echt niet te zien is. Weer een pareltje. We zagen hele grote vogels. We kunnen niet exact zeggen wat het was. Maar echt mega. Daarna weer richting hotel gegaan. Even opgefrist en toen gegeten bij Mama Maria's Restaurant. We wisten niet dat we nog lekkerder konden eten dan dat we al gedaan hadden. hmmmmm De kilo's zijn nu echt een feit.[e-1f605]. Nu even weer op de hotelkamer, gezellig samen met Lisa. Ze is even langs gekomen. Super gezellige momentjes.

• 12 Oktober 2023 - 16:58

Dick En Joke:

Hoi luitjes,

Wat een verhalen weer, ook een mensenleven telde toen eigenlijk ook niet.

Er is niet veel veranderd in deze wereld helaas.

Die grote vogel trouwens is volgens ons een Adelaar.

Groeten van ons.

• 13 Oktober 2023 - 19:47

Margo:

Zo luitjes dat was me het rondje wel, met name het verhaal over de slaventijd. Verschrikkelijk, je kunt er niets bij voorstellen.

nog iets interessant op de kop getikt in de Kringloop? Leuk souvenir[e-1f923][e-1f923]? Gelukkig beleefden jullie nog leuke momenten. Staat het vliegtuig al een beetje op jullie te wachten? . Fijne dagen nog.

• 14 Oktober 2023 - 10:06

Katja:

Lieve Luitjes,

Vandaag heb ik even de tijd genomen om alle verslagen door te lezen want ik liep een beetje achter.

Wat een schitterende avonturen hebben jullie beleefd en wat

ontzettend leuk dat wij daarvan mochten meegenieten.

Dat pakt niemand meer van jullie af[e-1f642]

Geniet er nog even van en een goede vlucht weer terug naar huis.[e-2708]️