Chatham, Familie bezoek - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Chatham, Familie bezoek - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Chatham, Familie bezoek

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

11 Oktober 2023 | Canada, Chatham-Kent

Vandaag weer een Bijzondere dag, de ontmoeting met de familie van Danielle.

Vanmorgen eerst weer een lekker ontbijt en daarna op weg, het was wat regenachtig maar geen probleem, wij zijn zelf zonnetjes in huis/auto [e-1f604]

Onderweg is het landschap toch weer heel anders, meer landbouw en ontelbare maisvelden, er worden hier drie soorten mais geteeld om aan zowel individuele als industriële behoeften te voldoen. Te weten graanmais, kuilvoermais en suikermais.

Dit is een van de belangrijkste producten van inkomsten voor de telers. Daarnaast ook Canola en Koolzaad.

We wilden ook graag op bezoek gaan bij de Amish, dat leek ons geweldig om te ervaren, dus een plaats gezocht op onze route waar we dit zouden kunnen meemaken, Dit bleek Norwich te zijn, daar aangekomen viel het toch wat tegen om te zoeken naar plaatsen waar ze leefden, opeens zagen we langs de kant een paard en wagen met een Amish. we konden niet gelijk stoppen dus geprobeerd om te achterhalen waar de man heenging. Duurde even maar na een paar keer rechts en links zagen we hem ineens weer, geprobeerd een foto te maken, dat lukte niet zo goed dus omgekeerd en weer achter hem aan, hij moet wel gedacht hebben wat een rare mensen, toen er voorbij en in een zijweggetje gewacht om te kijken waar hij heenging, en hem ,soort van, achtervolgd.[e-1f648]

Uiteindelijk toch maar verder gereden omdat we het toch te beschamend vonden om hem te stalken, maar verderop zagen we toch wat huizen waar ze wonen en waar de was vrolijk hing te wapperen. Dus nog wat foto's kunnen maken.

Al met al viel het ons wel wat tegen maar was ook wel weer een cadeautje dat we ze nog hebben gezien.

Weer met goede moed verder en later gestopt op aanraden van Danielle bij het herinneringsmonument van de Indianen, erg indrukwekkend om het verhaal hierachter te weten.

Tecumseh was een bekend Shawneeleider. Zijn leven stond in het teken van vereniging van de inheemse volken in de bescherming van hun land om zo, de voor hun blanke indringer, te verdrijven.

Hij kreeg dit natuurlijk niet voor elkaar en sloot zich uiteindelijk aan bij de Engelsen om tegen de Amerikanen te strijden.

Tijdens de oorlog in 1812 werd Tecumseh in de slag bij de Thames gedood, bij het huidige Chatham. Zijn lichaam werd nooit gevonden maar de legende is dat hij bij dit monument begraven ligt dichtbij de indiaanse bevolking.

Daarna door naar Oom Henny en Lisa, we wilden Lisa verrassen op haar werk maar helaas dat mislukte want ze was net naar huis, 5 minuten geleden, haar baas ging haar direct bellen en toen kreeg ze Danielle aan te telefoon, heel mooi om haar reactie te horen[e-1f606]

Naar oom Henny gereden en daar werden we super hartelijk welkom geheten, vooral voor Daan een bijzonder moment om hem en Lisa weer te zien en voor Peter ook bijzonder om hen te ontmoeten. Maar ook wij vonden het erg leuk om kennis te maken,

Later ingecheckt bij ons prachtige hotel voor de komende 4 dagen, even een rustmoment en ook relativeren van al onze belevenissen, wat een fantastisch mooi hotel, maar daarover later meer, na een heerlijk diner gaan Daan en Peter nog even naar de familie en hebben wij een rustig avondje op onze hotelkamer / suite.

Groetjes van ons 4ren XXX

• 11 Oktober 2023 - 15:16

Jeroen En Carmen:

Wat een verhaal met een heuse stalk sessie [e-1f602]

Wel heel bijzonder om mensen zo nog te zien leven. Dat is bijna niet voor te stellen met hoe alles er hier aan toe gaat.

Zo fijn dat jullie het allemaal zo geweldig hebben!!

Liefs

• 11 Oktober 2023 - 16:12

Rens En Cora:

Weer een belevenis zo , wat fijn dat je nu alles wat kunt relativeren en verwerken, zoveel indrukken en bijzondere mensen ontmoet. Leuk voor Daan en Peter om ook deze familie te bezoeken! En nu lekker bijkomen en relaxen. Geniet nog heerlijk met elkaar van deze laatste dagen. Lieve groeten uit Gouda

• 11 Oktober 2023 - 22:14

Joke En Dick:

Zo Aartje, Theo, Peter en Danielle,

de laatste paar dagen laten jullie er geen gras over groeien en jullie beleven weer veel dat is natuurlijk ook de bedoeling, want zo'n reis doe je niet meer. Maak er een mooi slot van de laatste dagen voor jullie terug keer!!!

Hartelijke groeten.

• 12 Oktober 2023 - 09:55

Jacomien:

Nou, wat een verhaal, met ook een geschiedenislesje erin! Het lijkt me bijzonder om je familie die zo ver weg woont, te ontmoeten.

Geniet van een paar dagen rust!