Dagje Chatham en omgeving - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Dagje Chatham en omgeving - Reisverslag uit Chatham-Kent, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Dagje Chatham en omgeving

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

13 Oktober 2023 | Canada, Chatham-Kent

Vanmorgen lekker uitgeslapen in ons bijzondere Retro hotel, wat een prachtige beleving hebben ze van dit hotel gemaakt, zoveel mooie authentieke details met verschillende thema's. Fantastisch !!!!

Een lekker ontbijt genoten in een lokaal restaurant en Peter eindelijk weer zijn lekkere glas melk. Met melk meer mans zeggen we dan maar. [e-1f604]

Daarna een ontmoeting met de dominee van de St. Andrews United Church, Greg Simpson, dit was geregeld door Lisa, Dat was een mooie fijne ontmoeting, een ontzettend gepassioneerde dominee die heel erg open staat voor ieder mens persoonlijk en uitgaat van het positieve in ieders karakter, en de vrijheid die ieder heeft om te geloven wat hij wil en hoe hij het wil. Er worden veel concerten en musicals etc. gegeven en dat is geweldig omdat daardoor ook mensen bij elkaar komen en er verbinding is door de muziek. Dat vind hij erg belangrijk. En elke zondagmorgen zijn er natuurlijk ook erediensten, die worden niet door heel veel mensen bezocht want ze leven hier nog erg in de ban van de Covid, ook huisbezoeken zijn voor hem daardoor nog erg lastig.

We mochten ook de kerk bekijken en hebben wat foto's kunnen maken'.

Daarna naar de Dutch Store, fantastisch om te zien wat ze daar verkopen, van klompen tot drop, natuurlijk stroopwafels en Hollandse kruiden.

Vanmiddag in de auto een rondje gereden in de buurt van Chatham. Tot onze verbazing was er een industrieterrein met een elektriciteitscentrale, immens groot en door de mooie blauwe lucht worden de foto's hiervan zelfs fantastische plaatjes. Dit terrein ligt tegen de VS aan. De rivier ertussen was de grens, dus erg dichtbij.

Onderweg weer prachtige blauwe luchten en uitgestrekte velden, je komt onder de indruk van de weidsheid van dit land, bij ons hebben we natuurlijk ook wel gedeelten waar boerderijen staan op grote stukken land , maar hier houdt het niet op, kilometers lang, onvoorstelbaar.

Terug in Chatham wat gedronken en heerlijk gegeten in het restaurant bij het hotel, lekker op tijd want Peter en Daan wilden nog even naar Oom Henny om Tom te ontmoeten, de schoonzoon van Oom Henny/de man van Lisa.

En dan is deze dag weer voorbij, het eind is in zicht maar we genieten nog van deze mooie laatste dagen met onverwacht toch weer prachtig weer, en dus weer een cadeautje. Lieve groetjes voor iedereen. XXX

• 13 Oktober 2023 - 05:43

Angelique :

Dank voor weer een mooi verhaal

Geniet van de laatste dagen

xxx

de Kuhlies

• 13 Oktober 2023 - 10:49

Jacomien:

Hè wat jammer dat het einde weer in zicht is. Geniet nog van al het moois en het mooie weer!

• 13 Oktober 2023 - 12:48

Joke En Dick:

Hoi luitjes, dat wordt inderdaad één van de laatste keren, maar jullie hebben ontzettend genoten hebben we kunnen mee kijken en toch nog een beetje "Pernis Rotterdam" aangedaan om alvast weer aan Nederland te denken (grapje), leuke jonge dominee zeg die zal zeker wel enthousiast zijn.

Prachtig orgel in de kerk en de ramen met glas en lood, fraai allemaal.

Nou geniet nog even van het mooie weer en het zonnetje, want hier is het niet erg fraai.

Hartelijke groet van ons.

• 13 Oktober 2023 - 20:57

Elly:

Hoi Theo en Aartje, Peter en Danielle,

Wat een fantastische reis maken jullie zeg! Iedere keer weer bijzonder om te lezen wat jullie zien en beleven met elkaar!

En wat een schitterende, leuke, mooie foto’s!!

Heel gevarieerd!

En zeker ook fijn om familie te ontmoeten!

Mooi dat jullie de dominee mochten ontmoeten en hij oog heeft voor ieder persoonlijk!

Geniet nog van de laatste dagen met elkaar!

Wat zal het een mooi fotoboek worden!!

Lieve groet! [e-1f618]