Het omrijden waard - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Het omrijden waard - Reisverslag uit Tadoussac, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Het omrijden waard

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

04 Oktober 2023 | Canada, Tadoussac

Vandaag een flinke rit. We gaan eerst door naar Tadoussac en dan weer terug naar Baie st Paul. Waarom?? Nou omdat we heel graag Walvissen willen spotten. Een grote wens van Daniëlle. Een mooie rit langs een zeetong die land inwaarts strekt tot aan Quebec. We moeten met een pond over. Waar ook vrachtverkeer op gaat. Een gekleurd geheel kan ik je zeggen.

Aangekomen in Tadoussac gaan we op zoek naar het loket. We worden naar een kerk gewezen en daar moeten we parkeren. Tja er staan er meer dus gelijk maar een plaatsje gezocht. Het blijkt iets verder te zijn(toch verkeerde kerk) maar het was een mooie wandeling. Aartje gaat niet mee, maar gaat heerlijk rondwandelen. Wij werden in een fijn oranje pak gehezen[e-1f605] want we kunnen wel wat water verwachten. Toen in een groep naar de Zodiac gebracht waar we mee weg gaan. De dame van de boot vertelde gelijk even dat we niet moesten klagen bij de schipper of bij haar als we nat werden, want we hebben er zelf voor betaald[e-1f602] Nou dat hebben we geweten, vol gas ging hij ervan door, lekker hoor dat zoute water.... maar wat fantastisch. We hebben dan wel geen springende walvissen gezien maar ze kwamen wel boven water. We hebben Baluga's gezien met jong. en de nodige ruggen en staarten van de blauwe walvis. FANTASTISCH!! Wat een geweldige ervaring was dit. Bij terugkomst wat kleins gegeten, want we moeten nog 120 km terug naar onze slaapplaats.

We reden de avond in en kregen de mooiste luchten te zien, ook onweer en regen. Dus blij bij het motel aangekomen te zijn. De lieve dame melde dat wel alles bijna dicht ging qua keuken en verwees ons heel lief naar de buren. Dus eerst daar maar heen, Daar werden we zo 'vriendelijk' ontvangen, dat we de deur gewezen werden terwijl er nog plek zat was. Sterker de deur werd achter ons op slot gedaan.

Dus het werd een biertje met een zak chips. We zijn toch te moe om verder te gaan. Morgen maar goed ontbijten.

• 04 Oktober 2023 - 09:09

Sijnie:

Wat een fantastische ervaring met zo'n Zodiac, een nat pak hadden jullie er vast graag voor over! [e-1f4a6]Wat een prachtige plaatjes![e-1f433] Schiterend![e-1f60d] En alweer mooi weer[e-1f31e] Lieve groetjes[e-1f618]

• 04 Oktober 2023 - 11:05

Rens En Cora:

Ik moest gelijk aan Hermanus denken wat een belevenis voor jullie! Aartje heeft zich ook vast vermaakt met van alles bekijken en bloemen fotograveren[e-1f609]. Wat maken jullie een mooie reis! De mooi herinnering aan onze reis met elkaar naar Zuid Africa komen weer helemaal naar boven. Jullie zullen het vast net zo gezellig hebben Voor jullie nu heel erg genieten zo te zien en te lezen. Hé Aartje, ik denk dat deze auto wel veel fijner is en ook de wegen zijn vast comfortabeler.[e-1f92d][e-1f923]

Al veel moois gezien en nog veel te goed. Geniet ervan dikke kusvoor jullie.[e-1f48b] Rens en Cora

• 04 Oktober 2023 - 11:54

Margo:

Wat een heerlijk verhaal, in zie het helemaal voor me, en........walvissen zien, een belevenis op zich.

Zeelucht maakt hongerig pfff, en dan met een biertje en chips ( best lekker) naar bed is ook weer een belevenis.Op naar morgen.Plezier!!!

• 04 Oktober 2023 - 12:28

Jacomien:

Wat een mooi verhaal! Maar zonder eten (nou ja, wat chipjes) naar bed? Zou toch niets voor mij zijn. Maar ach, jullie beleven zoveel moois, dan ben je het vast ook weer snel vergeten.

• 04 Oktober 2023 - 13:44

Joke En Dick:

Wat beleven jullie veel en ook bijzondere momenten, want walvissen zie je niet elke dag, prachtig die foto's. Na een lange terugrit, ook heel mooi s' avonds lekker genieten van je biertje met ships, ja toch. Tot de volgende keer,

liefs van ons.

• 04 Oktober 2023 - 16:06

Danielle:

Wat een super ervaring was dit weer. Moeder natuur heeft prachtige wonderen. Weer samen genoten. Koestermomenten zijn dit[e-1f970][e-1f970]

• 04 Oktober 2023 - 21:10

Marco En Kids:

Wauw wat een super mooie ervaring om allemaal zo mee te beleven. Zo te zien genieten jullie vooral van eten en een beetje van de omgeving [e-1f602]. En wat gauw dat Walvis spotten!! Ritje met die zodiac had ik ook wel gewild [e-1f609].

Volgens mij is het wel heel veel wat jullie zien en mee maken. FANTASTISCH!!

Geniet nog lekker daar [e-1f618].

En deze is van Esmee [e-2764]️

Groetjes van Ons.