Wat een verborgen pareltjes - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Wat een verborgen pareltjes - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Wat een verborgen pareltjes

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

26 September 2023 | Canada, Huntsville

Wat een dag met verborgen parels en verrassingen.

Na een ontbijtje bij Henri en Elisabeth, hebben we ze voor nu gedag gezegd. Wat een heerlijke en fijne mensen zijn het. Op naar Huntsville.

Wat we niet konden vermoeden werd echt een fantastische rit. De kleuren van de bomen werden met het uur mooier. We kwamen langs prachtige parken en meertjes.

Onderweg eerst maar eens koffie gehaald bij de Starbucks. Samen met een overheerlijke cinnamon bun. Een ding is zeker, wat een aardige vriendelijk mensen zijn het hier. Vol interesse vragen hoe het gaat en waar we vandaan komen.

De landschappen waar we doorheen rijden zijn uitgestrekt en wijds. Ineens is daar me toch een prachtig plekje. Wasoga Beach. In één woord overweldigend. Prachtig blauw water en blauwe lucht. (we hebben echt mazzel met het prachtige weer)

Na wat mooie plaatjes geschoten te hebben weer in de auto gestapt. ( Beetje hoog voor Theo en Aartje, maar we geven ze wel een kontje ;))

Ineens ziet Aartje een schoolbus, die moet natuurlijk er ook op. Dus hop uit de auto. Even verderop weer een mooi strand, wat ons opvalt is dat het water zo kraakhelder is dat je er op afstand nog steeds op de bodem kan kijken. Het is vandaag echt van de ene verwondering in de andere. Na weer even gereden te hebben over wegen omringd met prachtige kleuren door de Indian Summer, zagen we een oud sluisje. Bracebridge heet het. Het is een mooi oud gebouwtje en het heeft iets sprookjesachtig. Even verderop komen we bij de Historisch Brunel Lift Locks. Een sluis die met de hand dicht gedraaid dient te worden en die uit meerdere lagen bestaat. Het is van 1873 en het werkt nog steeds. De sluis is omringd door een bos met prachtige rode, oranje en gele kleuren.

We verbazen ons over al die verborgen pareltjes die we hebben gevonden, doordat we de highway hebben gemeden. Peter wilde graag nog naar de Muskoka Heritage Place, maar dat was helaas al gesloten. Hierdoor reden we de andere kant weer op en vonden The Lion Lookout. Wauw wat een prachtig uitzicht. Genieten doen we dubbel en dwars.

Aangekomen bij het 6motel, waar we de nacht verblijven, zijn we gelijk door gegaan naar het centrum van Huntsville. Op advies zijn we gaan eten bij That Little Place by The Lights. Een fantastische Italiaan. Waar de bediening met heel veel plezier hun werk deden en waar we goed hebben gegeten.

Het was een mooie 3e dag. Morgen weer gezond op en op naar nog meer avontuur en pracht.

• 26 September 2023 - 08:36

Sijnie:

Schitterend! Wat heerlijk![e-1f31e][e-1f618]

Liefs

• 26 September 2023 - 17:16

Joke En Dick:

Deze parel hebben jullie al te pakken, wij denken dat het absoluut niet de laatste zullen zijn.

Geniet er met volle teugen van. Doei!!