Reis met een Nederlands tintje. - Reisverslag uit Kingston, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu Reis met een Nederlands tintje. - Reisverslag uit Kingston, Canada van Peter, Daan, Aartje, Theo - WaarBenJij.nu

Reis met een Nederlands tintje.

Door: Peter, Daan, Aartje, Theo

Blijf op de hoogte en volg Peter, Daan, Aartje, Theo

08 Oktober 2023 | Canada, Kingston

Vandaag hebben we stad Montreal verlaten. Na afscheid genomen te hebben van onze Chinese gastvrouw. (handen en voetenwerk, want ze sprak geen woord Engels[e-1f605]) Maar heel lief en gelukt

Het weer is volledig omgeslagen en het is maar 13 graden en het regent. We hebben prachtig weer gehad, dus het is niet anders. Gezien het een aardig stuk is dat we moeten rijden, pakken we dus de snelweg. Halverwege zijn we ervan af geweken en zijn we toch binnendoor gegaan. De regen is al een stuk minder, we hebben mazzel. Toch ook een mooie rit. Dit gebied is ook weer prachtig. Dit keer niet geluncht.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het begon bij de mannen toch te kriebelen. De sprintrace van Max, want ja..... Hij kon wereld kampioen worden. Dus Peter heeft de auto aan de kant gezet, en toch maar eens kijken of hij Viaplay aan de gang kreeg. En wel ja. gelukt.

Deze via de boxen afgespeeld, dus Theo kon kijken en Peter luisteren. Top combi.

In kingston aangekomen zijn we, na het inchecken, doorgereden naar het oude centrum. Daar even heerlijk gelopen en rondgekeken. Peter had wel trek, want de lunch zat er natuurlijk niet in. Dus zomaar een tent binnen gelopen. Het bleek een brouwerij en een restaurant te zijn. De super vriendelijke ober vond het te leuk dat we uit Nederland kwamen. Hij was er namelijk met zijn vrouw ook al een paar keer geweest. Ze vonden vooral Apeldoorn leuk, omdat hij daar bedankt was voor de dienst die zijn opa in het Canadese leger had gedaan in de oorlog. Dat vond hij echt een eer. Hij rade ons Cottings Pie aan. Een heerlijke ovenschotel met gehakt, mais doperwten en gekruide puree. Nu weer in het Motel even deze dag beschrijven en dan morgen naar Niagara. We hebben er zin in!

• 08 Oktober 2023 - 09:09

Angelique :

Lieve Opa en Oma

wij missen jullie wel, komen jullie snel weer thuis? Het is nu wel lang genoeg geweest

hier een berichtje van de kleinkinderen en letterlijk wat ik moest typen.

liefs Thyz, Lotte [e-38] Sanne

• 08 Oktober 2023 - 13:47

Joke En Dick:

Hoi Peter, Daan en Aartje, Theo,

mannen gefeliciteerd met Max zijn wereldkampioenschap, jullie hebben het ook op een groot scherm gezien zagen wij, top toch! Kijk dat het iets minder weer is dat heeft toch ook wel wat, dan kun je je vast een beetje voorbereiden op de Niagara watervallen, want daar komt vast een hele boel water naar beneden.

Nou we zien de foto's wel ..........we zijn benieuwd. Alle gekheid op een stokje wij hopen dat het toch weer wat opknapt voor jullie, want 13 graden is geen korte broeken weer. Wij zouden zeggen maak er een mooie top week van de komende tijd en met een hartelijke groet.

• 08 Oktober 2023 - 21:02

Marco En Kids:

Jullie vermaken je goed, maar een nog mooier vooruitzicht, de Niagra watervallen [e-1f929] dat lijkt ons ook super om eens in het echt te zien. Genet van deze mooie momenten.

XXX van ons

• 09 Oktober 2023 - 06:00

Margo:

Ja, het volgen en kijken naar Marc Verstappen was voor de mannen toch wel en hoogtepuntje, kan in het fotoboek. Leuk!!! Ik kan me voorstellen dat jullie uitkijken om aan de voet van de Niagara Falls te staan. Wat bijzonder trouwens om in gesprek te zijn met een Canadees waarvan zijn opa één van de bevrijders in 1945 was. Krijg ik toch wel kippenvel van. Op naar morgen.

• 09 Oktober 2023 - 08:46

Gerda:

Kingston, mooie universiteit stad.

Ford nog bezocht? Wolf iland?

Mooi vooruitzicht niagara falls 4x mogen beleven en blijft elke x spectaculair!

Gaan jullie erachter?

Geniet!

• 11 Oktober 2023 - 15:04

Jeroen En Carmen:

F1 kan natuurlijk niet ontbreken deze reis.... Goede oplossing zeg ik zo haha..

Ooh en Cottings pie wat lekker!! Uit ervaring weet ik dat mama die ook heerlijk kan maken[e-1f603]

Liefs[e-2764]